Mutfakta Mühendis Var

fotograf 5

Cupofman ekibi olarak Film ve Müzik Endüstrisi dışına çıkarak biraz da Mutfak Sanatına girerek sizleri şaşırtmak istedik ve sizler için raflarda yerini yeni almış bir yemek kitabının yazarıyla söyleşi yaptık.

Anonim bir kahraman olmak için ismini gizli tutup Yinis İmri Bik rumuzunu kullanan sanatçımıza aklınıza takılabilecek tüm soruları sorduk.

Yurdunuzun kapılarını bize açtığınız için teşekkür ediyoruz İmri Bey.

Rica ederim güvenlik sorun çıkartmadı umuyorum. Resimli tarafı göstermediniz değil mi?

Merak etmeyin hiç bir sorun yaşamadık, inceliğiniz için çok sağolun. Gelin okurlarımıza Yinis İmri’yi sizin kelimelerinizle tanıtalım. Kimdir Yinis İmri?

Ben yaptığı işi gösterişe dönüştürmek istemeyen ve bu yüzden ismini ve kimliğini gizli tutan bir mutfak aşığıyım öncelikle. Çocukluk hayalini gerçekleştirmiş bir hayal perest, bir mutfak sanatçısı.. Safranbolulu Giuliano Tassinari.. Bunlar benim kelimelerim ama takdir okuyucuların olmalı benim değil.

fotograf 3 (2)

Peki madem çocukluk hayaliniz şef olmaktı. Neden önce mühendislik okudunuz?

Bunu 6 yaşında planlamaya başladım ben. Başarıya ulaşmış insanların biyografilerini incelerseniz hepsinin üniversitede okudukları bölümü bırakıp 2. bölüme girerek hayallerini gerçekleştirdiklerini görürsünüz. Ben de “puanı buna yetmiş” demesinler diye ilk önce Türkiye derecesi yaptım ve yeterli hazza ulaştıktan sonra okulu bırakarak hayallerimin peşinden koşmuş süsü verdim kendime.

Peki mühendislik eğitiminizin size bir katkısı oldu mu?

Tabi ki oldu olmaz mı hiç? Rakiplerim 2 bardak unun kaç kilogram olduğunu hesaplamaya çalışırken ben elektrik enerjisinin ısıya dönüşürken geçirdiği evreleri bile bilip ona göre tencere tava için en ideal açıları hesaplıyordum.

Peki güzel bir yemeğin sırrı ne sizin için?

Yemekte kullanılacak malzemeler çok önemli. Ben yemeklerimde kullandığım malzemelerin hepsini saksıda özenle yetiştiriyorum. Etinden faydalandığımız hayvanların doğal ortamlarında çiftleştirilmesi çok önemli, et alırken buna dikkat etmek lazım. En önemlisi de el lezzeti. Beni bir adım öne  geçiren bu olduğu için sırlarımı paylaşmaktan çekinmiyorum.

fotograf 2

İtalyan şef  Giuliano Tassinari’nin izinden gittiğiniz söylemiştiniz ama kitabınızı inceleyince bir Emine Beder, Oktay Usta, Martha Stewart çizgileri görüyoruz daha çok. Bunun nedeni nedir?

Siz gelmeden önce google’a dünyaca ünlü italyan şef yazdığımda ilk onun ismi çıktı başka bir açıklaması yok.

fotograf 3

Peki İtalyan mutfağına Türk aksanı katmak nereden geldi aklınıza?

İranlı bir arkadaşım bir gün bana Serdar Ortaç dinletip krep yaptı ve o an Pers mutfağında Serdar Ortaç etkilerini görerek krepe kattığı farklı tadı hazımsadım. Bunu İtalyan Mutfağı için de denemek istedim ve sonuç bence mükemmel oldu.

Maşallahınız var çokta başarılısınız. Salçalı ekmeği kurabiye diye tüm dünyaya kaktırdınız BMW lansmanında.

Bizim için salçalı ekmek olabilir ama onlar için Focaccia görünümlü bir kurabiye. Farkındalık yaratmak başarıya giden yolda şart.

fotograf 4

Bu güzel söyleşi için teşekkür ediyoruz İmri Bey, diliyoruz ki isminizi ilerleyen zamanlarda daha çok duyarız. 

Ben teşekkür ediyorum. Yayın hayatınızda başarılar dilerim.

fotograf 1

 

 

Leave a Reply

